Service en contact

Klantenservice van ma-vr telefonisch bereikbaar van 08:30 -12:30 uur

Vanwege Covid 19 is de bezetting op onze klantenservice tijdelijk beperkt en zijn we vanaf heden telefonisch bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur. Uiteraard kunt u via de contactpagina van onze website altijd vragen en/of opmerkingen doorgeven. We hopen op uw begrip en zullen er alles aan doen U zo spoedig mogelijk van dienst te zijn.

Bel 0416 53 93 69

Veelgestelde vragen

Wij proberen altijd zo duidelijk mogelijk te zijn in onze communicatie tijdens uw bezoek aan onze website en webshop. Maar het kan natuurlijk altijd voorkomen dat u toch vragen of onduidelijkheden heeft omtrent onze producten of bijv. de voorwaarden bij het bestellen van onze laag geprijsde apparatuur.

Kan het apparaat ook gemonteerd worden?

Wij kunnen voor u de montage verzorgen. Hieronder de voordelen van onze inbouwservice op een rijtje.

  • Wij leveren het apparaat bij u thuis (mits vrij toegankelijk, zonder trappen).
  • Wij demonteren eventueel het oude apparaat.
  • Wij plaatsen het nieuwe apparaat, inclusief het monteren van de bestaande deur(en) op bijvoorbeeld de vaatwasser of de koelkast.
  • Leidingen worden eventueel aangepast of verlegd, tegen meerprijs vooraf door de monteur bepaald. Het aansluitmateriaal is altijd gecertificeerd en goedgekeurd. Onze monteurs zijn opgeleid om, indien nodig, de bestaande kasten aan te passen op basis van meerprijs.
  • Wij voeren het oude apparaat, indien gewenst, gratis af.

Inbouwapparatuur wordt veelal standaard geleverd zonder aansluitsnoer, gasslang, Perilex-stekker en dergelijke. Kiest u voor montage door een van onze eigen monteurs, dan kunt u deze benodigdheden tegen meerprijs aanschaffen.

KeukenConcurrent biedt naast demontage en montage ook de service van aansluiten op bestaand leidingwerk. Aansluiten wil zeggen dat de monteur het apparaat monteert. Hierbij kunt u denken aan gas, elektra en waterkraan- en afvoer. Het installatietarief bedraagt altijd €70,- per apparaat. Montage via KeukenConcurrent is mogelijk in Nederland en België.

Wanneer blijkt dat de monteur de keukenapparatuur, na overleg, niet de gewenste ruimte in krijgt, dan zal hij deze retour nemen en zal er €70,- per apparaat aan u als klant worden berekend i.v.m. onnodig bezoek.

U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om zelf het apparaat te monteren. Let er dan op dat inbouwapparatuur veelal standaard wordt geleverd zonder aansluitsnoer, gasslang, Perilex-stekker en dergelijke. Kiest u voor montage door een van onze eigen monteurs, dan kunt u deze benodigdheden tegen meerprijs aanschaffen.

Wat kost het bezorgen en installeren van apparatuur?

Een bestelling wordt zowel in Nederland als in België gratis bij u thuis bezorgd. Het inbouwen of vervangen heeft een vast tarief van €70,- per apparaat. KeukenConcurrent monteert in Nederland en België. Voor bezorging en montage in België geldt geen meerprijs of een langere levertijd.

Wat moet ik met mijn oude apparaat doen?

Uw oude apparatuur kunnen wij kosteloos voor u meenemen tijdens de bezorging.

Voorwaarden voor het innemen van oude apparatuur;
- Het apparaat moet vrij zijn van water;
- Het apparaat mag  niet ui allemaal losse onderdelen bestaan;
- Inbouwapparaten dienen reeds te zijn uitgebouwd (tenzij voor inbouwservice is gekozen).
- Het apparaat dient klaar te staan op de begane grond en dient door eventuele deursponning te passen.

U dient zelf zorg te dragen voor de bescherming van vloeren en wanden in de woning.

Bij afhalen in een van de vestigingen kunt u geen oude apparatuur inleveren, wel in ons centraal magazijn gevestigd in Waalwijk.

Bezorgen jullie ook in het buitenland?

Ja, KeukenConcurrent levert en monteert in Nederland en België. Voor bezorging en montage in België geldt geen meerprijs of een langere levertijd.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Wilt u de reeds geleverde goederen retourneren? Dat kan via een telefonische melding (telefoonnummer 0416 539 369) of via het herroepingsformulier. Het formulier kunt u naar ons e-mailen of opsturen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop het artikel in uw bezit is.

Graag zien wij eerst een melding van een retourzending via de telefoon of e-mail. U dient de kosten voor retourzending te dragen en derhalve het pakket voldoende te frankeren. Ook kunt u gebruikmaken van onze retour-services. De verzendkosten voor retour zijn €30,- per apparaat. Producten worden alleen geaccepteerd indien deze ongebruikt zijn en niet ingebouwd en waarbij de verpakking zoveel mogelijk ongeopend en/of onbeschadigd is. Reeds betaalde bedragen crediteren wij zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 14 dagen.

Welke voorwaarden hangen er aan het retourneren van producten?

Op het internet hebt u anders dan in de showroom het herroepingsrecht. U hebt het recht om binnen 14 dagen na ontvangst uw product retour te sturen. Dit mag zonder opgave van reden.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag:

  • waarop het artikel in uw bezit is
  • bij meerdere artikelen in een bestelling, die afzonderlijk worden geleverd: waarop u het laatste artikel heeft ontvangen
  • bij een artikel dat uit verschillende onderdelen bestaat: waarop u het laatste onderdeel heeft ontvangen

Sommige artikelen kunnen niet geretourneerd worden, omdat de producten overeenkomstig uw specificaties zijn aangepast. Daaronder verstaan we o.a. het verlengen van de aan-/afvoerslang, het veranderen van de draairichting van een koelkastdeur, het inbouwen van apparatuur en aanpassingen in formaat of kleur.

Wat is de status van mijn geretourneerde artikel(en)?

Zodra wij het geretourneerde artikel ontvangen en verwerkt hebben, sturen wij u een e-mail ter bevestiging. De verwerking kan 14 dagen in beslag nemen. Als u nog geen bericht heeft ontvangen 14 dagen nadat u het artikel retour heeft gestuurd, neemt u dan contact op met de klantenservice.

Kan ik ook een retourafspraak maken?

U kunt gebruikmaken van onze retour-services. De verzendkosten voor retour zijn €30,- per apparaat. Producten worden alleen geaccepteerd indien deze ongebruikt zijn, niet ingebouwd en waarbij de verpakking zoveel mogelijk ongeopend en/of beschadigd is. Reeds betaalde bedragen crediteren wij zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 14 dagen.

Wat mag ik niet vergeten?

Producten worden alleen geaccepteerd indien deze ongebruikt zijn, niet ingebouwd en waarbij de verpakking zoveel mogelijk ongeopend en/of beschadigd is. Reeds betaalde bedragen crediteren wij zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 14 dagen.

Welke betaalmogelijkheden zijn er in de winkel?

In de winkel kunt u betalen door middel van pin.

Kan ik mijn bestelling bij aflevering ook aan de chauffeur betalen?

Online aankopen kunt u betalen op het moment dat de goederen worden afgeleverd. Het geld kunt u gemakkelijk en veilig pinnen bij de chauffeur. Hij heeft hiervoor een mobiel pinapparaat bij zich.

Let wel op het maximaal te pinnen bedrag. In veel gevallen is er een daglimiet van €2500,-. Informeer voor een tijdelijke verhoging van deze limiet bij uw bank. Belgische klanten kunnen veelal ook pinnen bij levering, indien de bankpas is voorzien van het Maestro-logo. Vraag naar de mogelijkheden bij het maken van een afleverafspraak.

Welke terugstorttermijn hanteren jullie?

Zodra wij uw retourgezonden artikel(en) hebben ontvangen of uw annulering hebben verwerkt, gelden de volgende terugstorttermijnen:

  • iDeal: 14 dagen
  • Pin/contant: 14 werkdagen

Mijn bestelling is geannuleerd door KeukenConcurrent

Een artikel of bestelling kan om diverse redenen door ons geannuleerd worden:

  • Het artikel is toch niet leverbaar.
  • De adresgegevens zijn onduidelijk of niet correct.

Wij sturen u in dit geval een e-mail waarin de reden van annulering wordt vermeld.

Als een bestelling is geannuleerd vervalt de betalingsverplichting of het betaalde bedrag wordt teruggestort. Reeds betaalde bedragen crediteren wij zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 14 dagen.

Het artikel is defect

Heeft u de indruk dat een product van KeukenConcurrent.nl na enige tijd problemen veroorzaakt? Is de garantietijd niet verstreken en gelden de garantiebepalingen nog? Neem eerst contact op met de producent. De fabrikant heeft vaak de meest up-to-date-oplossingen voor kleine en grote problemen. In de handleiding of op de website van de fabrikant vindt u doorgaans snel een oplossing.

Mocht het apparaat defect geleverd zijn of beschadigd zijn, neem dan direct contact met ons op via telefoonnummer 0416 539 369 of via ons contactformulier. Stuur als het kan meteen een digitale foto mee bij navraag over het probleem. Wij kunnen ons dan een goed beeld vormen van de situatie en het probleem sneller oplossen.

Welke garantiebepalingen gelden er?

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, dan bieden we u zo snel mogelijk een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling.

Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Ook is de garantieduur afhankelijk van de fabrikant. Meer informatie over de fabrieksgarantie vindt u in de documentatie van het artikel.

Wat als mijn bestelling beschadigd is bij aflevering?

Mocht het apparaat defect geleverd zijn of beschadigd zijn, neem dan direct contact met ons op via telefoonnummer 0416 539 369 of ons contactformulier. Stuur als het kan meteen een digitale foto mee bij navraag over het probleem. Wij kunnen ons dan een goed beeld vormen van de situatie en het probleem sneller oplossen.

Reparatiekosten

Voor vragen over reparatie(kosten) raden wij u aan rechtstreeks contact op te nemen met de fabrikant. De fabrikant heeft vaak de meest up-to-date-oplossingen voor kleine en grote problemen. In de handleiding of op de website van de fabrikant vindt u doorgaans snel een oplossing.

Service na aankoop

Zodra u de handtekening heeft gezet onder de keukenbestelling gaat onze servicetraject van start. Hier leest u wat direct voor u gebeurd en waar u terecht kan als u na het zetten van de handtekening nog vragen heeft.

Voordat de keuken wordt geleverd komt iemand langs om uw ruimte precies na te meten. Hier leest u wat u kunt verwachten, en wat u moet doen als uw order wijzigt door het nameten.

Tijdens de verkoop en/of het nameten wordt er een leverweek met u afgesproken. Hier staat beschreven binnen wel termijn uw uw keuken kunt verwachten.

U kunt uw keuken zelf monteren of door onze gespecialiseerde vakmensen laten uitvoeren. In het laatste geval heeft u wel recht op garantie. Lees hier hoe de montage in zijn werk gaat.

Bij een scherp geprijste kwaliteitskeuken hoort een prima garantie. Hier leest u onder welke garantievoorwaarden uw KeukenConcurrent keuken onder valt.

Contactformulier

Heeft u een algemene vraag of opmerking over KeukenConcurrent? Vul hiervoor onderstaand formulier in en u ontvangt binnen 3 werkdagen een reactie.

Waarover wilt u contact opnemen?

* Selecteer een onderwerp

Uw vraag of opmerking

Uw vraag of opmerking
* Om u goed van dienst te zijn vragen wij u het formulier zorgvuldig en compleet in te vullen
Aanhef*

Wij gaan vertrouwelijk met uw gegevens om, zoals u kunt lezen in ons privacybeleid.

Vraag over service & garantie

Uw vraag of opmerking
* Maak eerst uw keuze
* Uw vraag
* Ordernr.
* Titel
Titel keuzes*
* Naam
* Postcode
* Huisnummer
Adres
* Telefoonnr.
* E-mailadres

Wij gaan vertrouwelijk met uw gegevens om, zoals u kunt lezen in ons privacybeleid.

* Om u goed van dienst te zijn vragen wij u het formulier zorgvuldig en compleet in te vullen

Klacht voor aankoop keuken

Uw vraag of opmerking
* Maak eerst uw keuze
* Uw vraag
* Titel
Titel keuzes*
* Naam
* Postcode
* Huisnummer
Adres
* Telefoonnr.
* E-mailadres

Wij gaan vertrouwelijk met uw gegevens om, zoals u kunt lezen in ons privacybeleid.

* Om u goed van dienst te zijn vragen wij u het formulier zorgvuldig en compleet in te vullen
Terug
Sluiten
×